دیالوگ

دیالوگ چهارصد و چهارم

Posted in 2010 by Bardia Barj on 2011/07/19

(هنگام صخره‌نوردی، آرون طی حادثه ای به داخل شکافی میان کوه می‌افتد و دستش زیر سنگی گیر می کند،پس از ساعت‌ها کلنجار رفتن با سنگ، دارد با خودش حرف میزند)

آرون:این منم. خودم انتخابش کردم. همه چی رو خودم انتخاب کردم. این تخته سنگ در تمام زندگیم منتظر من بوده. در تمام طول عمرش. حتی زمانی که یه تیکه شهاب‌سنگ آسمانی بوده. میلیون‌ها میلیون سال قبل، اون بالا، توی فضا منتظر بود که بیاد اینجا. دقیقا به همین جا… من در تمام زندگیم در حال حرکت به سمت این تخته سنگ بودم. از اون لحظه‌ای که به دنیا اومدم، هر نفسی که کشیدم، هر حرکتی که کردم من رو به این شکاف روی سطح زمین هدایت می‌کرده.

127 ساعت (127Hours) – محصول 2010
کارگردان: دنی بویل
دیالوگ گو: جیمز فرانکو (آرون)

(انتخاب از: سارا.)

.

3 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. شهرزاد said, on 2011/07/20 at 12:52

    عجیب بود، یه حسی به آدم میدهد این دیالوگ

    • Bardia.B said, on 2011/07/20 at 15:09

      این دیالوگ عجیب نیست شهرزاد، وحشتناکه! تجسم کنین چنین اعتقادی حقیقت داشته باشه و تصور کن ما در طول زندگی با هر چیزی که برخورد میکنیم قبلا طرحش ریخته شده باشه. این وحشتناکه! فکر کن به یه دو راهی میرسی که از قبل برات نوشته شده که باید به راست بری و تو برای مبارزه با اون سرنوشت در لحظهء آخر چپ رو انتخاب کنی. مسئله اینه که درست عوض کردن تصمیمت در آخرین لحظه هم باز انگار توی اون سرنوشت نوشته شده! اگه نشه از آینده فرار کرد خیلی وحشتناکه.

  2. شهرزاد said, on 2011/07/21 at 00:17

    بله درست میگید وحشت هم دارد جداً
    مثلا همان زمانکه آن شخص فرضا بر سر دوراهیست وبه قول شما راه «راست » از پیش برایش تعیین شده و او در آخرین لحظه چپ را بر می گزیند فکر کنید که همان آدم عمری را باید در راه های پس و پیش و فرعی وقت بگذراند تا باز به مسیر همان راه سمت راستی بیافتد که از اول برایش تدبیر شده بود! خب این فاجعه ست! ولی اگر کل این جریان را قبول کنیم یعنی …جبر مطلق


پاسخی بگذارید

