دیالوگ

دیالوگ سیصد و نود و دوم

Posted in 2005 by Bardia Barj on 2011/07/07

هنری لتام: میدونی تریستان روو در مورد «هنر ِ سیاه» چی گفته؟ میگه که هنر سیاه به شکل غم انگیزی زیباتر از هنر سفیده، برای اینکه مدرکی برای نشون دادن بدبختی و بیچارگی ما آدما س.

بمان (Stay) – محصول 2005
کارگردان: مارک فورستر
دیالوگ گو: رایان گاسلینگ (هنری لتام)

..

Tagged with: , ,

2 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. Libero said, on 2011/07/07 at 21:10

    سلام آقای بردیا،
    چون اجازه دادید برای پیشنهاد عرض کنم که:
    اصطلاح هنر فاسد در فارسی بیشتر معادل واژه انگلیسی Degenerate Art استفاده شده و جهت‌گیری حکومت‌ها علیه هنرهای آزاد زمانه‌شون رو به ذهن متبادر می‌کنه که البته اینجا منظور گوینده نیست.
    من جسارتاً برای این دیالوگ واژه «هنر سیاه» یا «هنر تلخ» رو پیشنهاد می‌کنم.
    در ضمن فکر می‌کنم در متن اصلی
    «…, ’cause it documents human failure.»
    کلمه document به صورت فعل اومده و می‌تونه » …، برای اینکه شکست انسان رو نشون می‌ده.» معنی بشه.
    به‎هر‌حال، نکته‌بینی‌تون در انتخاب این دیالوگ عالی بود.

    • Bardia.B said, on 2011/07/08 at 02:55

      بسیار ممنونم از اصلاحی که انجام دادی. واژه ها رو عوض کردم. اما در خصوص قسمت آخر، با علم به این موضوع که document به صورت فعل مطرح شده این ترجمه رو انتخاب کردم. اون چیزی که در اصل متن هست باید اینطوری ترجمه بشه: چون گواهی ست برای درماندگی انسان. فکر کنم اینی که من نوشتم منظور رو واضح تر میرسونه. از توجهتون مجدداً ممنونم.


پاسخی بگذارید

