دیالوگ

دیالوگ صد و هشتاد و چهارم

Posted in 2010 by Bardia Barj on 2010/10/05

میلر (نظامی آمریکایی): چه اتفاقی برای پات افتاده؟
فرید (شهروند عراقی): ایران جا گذاشتم، سال 1987. منم مثل شماها. من هم برای کشورم جنگیدم.
میلر: گوش کن فرید، تو به من اطلاعات بده، من هم بخاطر کاری که امروز می کنی برات یه پاداش می گیرم.
فرید: پاداش؟ تو فکر می کنی من بخاطر پول این کار رو می کنم؟ تو فکر می کنی من به کشورم اهمیت نمی دم؟ من دارم می بینم اینجا چه اتفاقی داره میوفته. فکر می کنی نمی بینم؟ الان تمام مردم بدون آب و بدون برق هستن. اونوقت تو فکر می کنی من برای جایزه اومدم اینجا؟ فکر کردی برای خودم دارم این کار رو می کنم؟ برای آیندم؟ برای کشورم؟ برای همه اینا؟ هر چیزی که تو اینجا دنبالش هستی، من از تو بیشتر می خوام. من می خوام به کشورم کمک کنم.

محدوده امن (Green Zone) – محصول 2010
کارگردان: پاول گرینگرس
دیالوگ گویان: مت دیمون (میلر) / خالد عبدالله (فرید)

.

5 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. maryam said, on 2010/10/05 at 23:55

    منطقه سبز اسم يه منطقه هست تو بغداد! من فيلمو نديدم ولی يه نقد ازش خوندم
    فهميدم واسه همين اسمشو گذاشتن منطقه سبز!

    • Bardia.B said, on 2010/10/05 at 23:58

      توی فیلم بغداد کاملا در شرایط نا امنی هست. اوایل جنگ آمریکا و عراق هست و همه چیز خر تو خره. یه تیکه هست که با تابلوی Green Zone مشخص شده و توش آمریکاییها بدون شلوغی شهر اونجا توی چند هتل اقامت دارن. بنظر میاد منطقه سبز ترجمه درستی برای این نباشه.

      • maryam said, on 2010/10/06 at 01:00

        سخن شما متین!:دی

  2. آزاده said, on 2010/10/06 at 00:47

    من فکر میکنم تو درست میگویی در مورد اون ترجمه.یا بهتره بگم که تو درست تر میگویی.منطقیتر.
    برو خوشحال باش!

    • Bardia.B said, on 2010/10/06 at 10:44

      ممنون بابت صدور جواز خوشحال بودن !!!


پاسخی بگذارید

